Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Spicy Girls & Betel Nut

  • Sjoerd

    Deze 2 begrippen, samen ook wel The Betel Nut Beauty genoemd, behoren tot de Taiwanese cultuur. Je komt ze in het hele land tegen. Ze zijn er in overvloed.

    Spicy Girls zijn schaars geklede Taiwanese dames, die in een soort van bouwkeet met veel glas (glass booth) langs de wegen Betel Nuts verkopen. Deze ‘bouwketen’ staan in de ‘schijnwerpers’ van knipperlichten en neonverlichting, zodat ze goed opvallen.

    De Betel Nut (binlang genoemd) is een noot of zaad van de Betel palmboom. Door hier op te kauwen komt er een bepaalde verslavende stof vrij, vergelijkbaar met nicotine of cafeine.

    Heb het zelf ook geprobeerd. Na 1 keer kauwen, wist ik niet hoe snel mogelijk ik het kon uitspugen. Vond het echt smerig.

    Tegenwoordig zijn er steeds meer plekken in Taiwan, waar het verboden is om deze Betel Nut te nuttigen. Als je het sap, wat ontstaat in je mond, uitspugt (wat velen doen), krijg je geel/bruine vlekken op de grond. Het blijkt dat deze een hele periode zichtbaar blijven en moeilijk te verwijderen zijn.

    Heb zelf in Lukang een bordje ‘verboden betel nut’ zien hangen in het openbare toilet. Ook menig spugvlek kunnen aanschouwen.

    Sjoerd

  • Sjoerd

    Heb vernomen, van een collega, dat dit niet alleen in Taiwan voorkomt, maar ook b.v. in India, waar zij is geweest.

    Het is in ieder geval voor mij de eerste keer dat ik dit zie.

    Sjoerd