Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Welkom terug, Jessica

  • Sjoerd

    Volgens mij ben je alweer terug in NL.

    Ben erg benieuwd naar je ervaringen. Hoe was het?

    Sjoerd

  • jessica

    Ja ik ben inderdaad weer terug

    Nog een beetje bij aan het komen van de jet leg

    Het was met een woord GEWELDIG

    Wat een aardige mensen en ze doen zo zijn best om Engels te praten.

    Bij de heen weg hadden we vertraging waardoor we de vlucht naar Taipei miste

    Er werd meteen iemand aangewezen die ons moes helpen.

    Binnen een uur zaten we alweer in een ander vliegtuig.

    In Taipei hebben we een taxi gepakt toen we vertrokken vertelde ik in het Engels waar we naartoe moesten de chauffeur kon alleen Taiwanees hij ging bellen en toen moest ik aan iemand die wel Engels kon uitleggen hoe het hotel hete en de straat gelukkig begreep hij waar we heen wilde.

    Bij het hotel ingecheckt het was maar een klein hotel heel aardige mensen het bed was minder wat waren die hard.

    We lagen heel erg gunstig bij grand central

    Maandag hebben we de excursie gehad dat was heel erg leuk echt een aanrader.

    We de tweede dag natuurlijk naar de Taipei 101 geweest het was een beetje mistig maar het was super mooi om zo hoog te zijn.

    Woensdag zijn we naar de gondola geweest wat een uitzicht in de kabelbaan echt ook een aanraden heel erg mooi.

    Het was zo mooi dat we vrijdags weer zijn gegaan toen zaten we met 6 Taiwanese in de gondel die vonden ons een leuke attractie dan het mooie uitzicht.

    Wat heel erg leuk was om te zien waren al die scooters.

    We zijn ook naar een winkelcentrum geweest met een grote reuzenrad.

    Het was een super vakantie.

    Hellaas geen Kooi farm gezien.

    Nou voor iedereen die maar een beetje geïnteresseerd is in Taiwan en nog twijfelt, niet doen je moet het echt beleven.

    Taipei was in een woord geweldig.

  • mirri

    Welkom terug Jessica,

    Wat een heerlijk verhaal, leuk dat je zo hebt genoten zeg.

    Is het betaalbaar wat eten en drinken betreft?

  • Sjoerd

    Hoi Jessica,

    leuk om je zo enthousiast te horen schrijven. Goed dat jij het ook zo geweldig vond.

    Ben je op de Taipei 101 outdoor geweest? Ik denk eigenlijk dat ik nu een overbodige vraag stel.

    Dus wat betreft die gondola hebben we echt iets gemist. We twijfelden er nog over om het te doen. Keuze gemaakt om het dus niet te doen. Nu moeten we zeker nog terus voor de gondola. Hoe lang duurde de rit?

    Dat winkelcentrum met reuzenrad zijn we niet geweest, maar ik heb het wel vanuit de taxi gezien.

    Ben je nog op de Shilin night market geweest? Of snake Alley?

    Nog tempels gezien?

    Hoe vond je Yehliu N.P.? Geweldig, he? Apart al die rotsformaties, he? Vond het zeker een hoogtepunt van onze vakantie.

    Alles met edison Travel goed geregeld?

    Moest afgelopen week wel met jaloezie aan je denken. Wilde ook erg graag er weer heen!

    Nu is toch echt de beurt aan jou, Mirre….ha ha!

  • mirri

    Haha ja idd Sjoerd, mijn ouders zeiden weten jullie al waar je naar toe gaat volgend jaar?

    Misschien wel naar Taiwan zei John. Oooooooooh maar das wel heel duur daar hoor zei mam, dus vandaar mijn vraag aan jullie hoe zijn de prijzen daar wat eten en drinken betreft en excursie's.

    Groetjes,

    Mirjam.

  • jessica

    ja ben in shilin market geweest en ook snake aley. aws heel erg leuk maar had wel meer souveniers verwacht.

    en ben natuurlijk bijten geweest maar het was een beetje mistig.

    we zijn ook bij de haven geweest dat was het eindstation van de metro.

    daar was het uitzicht ook super en we hebben daar wel 1000de krabben gezien was echt ongelooflijk

    Yehliu N.P. was echt mooi de reisleider was echt heel grappig en hij deed het goed het was inderdaat goed geregeld.

    en natuurlijk heel wat tempels gezien.

    het winkelcentrum met de reuzenrad was bij metro station shilin market daar met de bus kom je ook langs Grand Hotel en de wisseling van de wacht.

    Yehliu N.P. was ook voor mij een hoogtepunt van mijn reis.

    groetjes jessica

  • jessica

    nou ik vond het helemaal niet duur.

    dit was mijn eerste vakantie waar ik niet hoefde bij te pinnen

    dat is me nog nooit overkomen.

    de reis opzich was wel wat duurder maar verder vond ik dat het goed koop was.

  • mirri

    Zouden we ook ergens je foto's kunnen zien Jessica? Heb je bv een eigen website?

  • Sjoerd

    Zoals Jessica ook al schreef, Taiwan is geen duur land. De reis er naar toe en vooraf ben je meer geld kwijt, dan wat je er ter plaatse uitgeeft. Taiwan is niet het goedkoopste land van Azie, mar altijd nog wel goedkoper als NL. In 2 weken, toen wij er waren, hebben we denk ik zo rond de 500 euro p.p. uitgegeven. en dit is inclusief alle openbaar vervoer, lunch, avondeten en sigaretten.

    Als wat prijzen wilt weten (vooraf) qua hotels en excursies, raad ik je aan om de reisgidsen van de Jong Intra en van Kuoni in huis te halen. Deze bieden Taiwan aan. Daarnaast kun je ook veel preisinformatie halen via de website van Edison Travel.

    Wij hebben bij de Jong Intra geboekt. En daarnaast ook nog via de website van Edison. De excursiepakketten van de Jongintra worden ook ingekocht bij Edison Travel. Zij hebben een overeenkomst met elkaar in Taiwan.

    Sjoerd

  • Sjoerd

    Ik vind het erg leuk om jouw verhalen te horen. Geinig om te lezen over dingen waar ikzelf ook ben geweest.

    Dus jullie hotel was bij Grand Central. Was het niet naast de Taipei 101.

    Ikzelf ben een paar keer bij 101 geweest. eerst op een dag dat het mistig was. De top van de 101 kon je niet eens zien. Was geheel gehuld in de wolken. Erg apart. Later nog terug geweest op een zonnige, heldere dag. Toen naar boven geweest voor het geweldige uitzicht.

    Nog in de ‘skytrain’ geweest? Vond dit erg leuk. Net als in Bangkok, dat je in de metro boven de grond reist. Ons hotel lag aan deze straat (= Fuxing Road). Wij hadden uitzicht op de ‘skytrain’.

    Sjoerd