Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

vliegen hongkong - taiwan

  • Elizabeth

    hoi allemaal,

    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik ga op een wat langere reis in azie. Nu begin ik in china. mijn eindpunt zal in de buurt van Hongkong zijn. Vandaar wil ik via taiwan vliegen naar manila, filippijnenen.

    de vlucht vanaf taiwan heb ik al gevonden bij Cebu pacific.

    Weet er iemand bij welke maatschappijen ik kan boeken van Hongkong, macau of guanhzou naar Taiwan? ik kan alleen de wat duurdere vluchtmaatschappijen vinden als cathey pacific.

    Weet er iemand of er ook lowbudget maatschappijen op dit traject vliegen?

    Bij voorbaat dank!

    groeten elizabeth

  • Hans

    Hoi Elizabeth,

    Kom net terug uit Taiwan, wat ik een geweldig land vond, zelf ben ik vanaf hong kong naar zuid taiwan gevlogen (kaosiung) weining tot geen mogelijkheden vanuit HK low budget, had een enkeltje bemachtigd van Hong Kong naar Kaohsiung met air china voor rond de 100 usd ( 50 min vliegen) vanuit taipei zijn er voldoende mogelijkheden.

    Op de site staan alle low budget maatschappijen die taiwan aandoen.

    http://whichbudget.com/nl/

    Onwijs veel plezier en vergeet je woordenboekje niet,

    Groet Hans

  • Elizabeth

    hoi hans,

    Bedankt voor je reactie, die site is erg handig!

    Helaas staan er niet veel mogelijkheden op voor taiwan.

    Had je jouw ticket terplekke geboekt, of via de site van air china? want ik had hun site al gevonden, maar ik kan geen prijzen opvragen. Ook zie ik het traject Hongkong - Kaohsiung er niet bij staan. Kan dit kloppen?

    Ik vind het prettiger om van te voren te boeken. Ik vlieg namelijk eind januari 2009 daarheen, en ik het begrepen dat het rond oud en nieuw dan druk kan zijn met vliegen.

    Nog een andere vraag. Hoelang zijn de reistijden in Taiwan? ik ben er waarschijnlijk een week, dus ik heb niet heel veel tijd.

    groeten elizabeth

  • Hans

    hoi Elizabeth,

    Sorry had het niet goed opgeschreven ben vanuit HK gevlogen met dragonair ( http://www.dragonair.com/da/en_INTL/homepage ) als ik nu kijk voor een enkeltje voor jan 2009 komt dit inclusioef tax op 149 euro,( naar kaohsiung iata code KHH) ik had via de website een paar dagen voor de vlucht geboek en kwam goedkoper uit, natuurlijk is dit geen garantie zeker niet in een drukke periode.Geloof dat chinees nieuwjaar op 26 januari valt. Bedenkt heel goed of je dan wilt reizen, niet alleen wat drukte betreft maar ook qua accomodatie.

    Taiawan is net zo groot ( of klein ) als nederland reistijden zijn erg kort, zeker omdat er nu ook een high speed train is als je vanuit het zuiden naar taipei gaat (zuoying -taipei) duurd ongeveer 1,5 uur ! Dan heb je nog de gewone trein iets langzamer maar we hebben het niet over uren en natuurlijk de stoptrein.

    Ook rijden er tussen alle steden bussen met een goede verbinding.

    Belangrijk is wat je wilt zien, het westen is het makkelijkst te bereizen ( kaohsiung, tainan taichung etc) terwijl het oosten (kenting chenkung hualien etc) erg heel erg mooi is qua natuur.

    Groetjes Hans

  • Elizabeth

    Dragon air had ik inmiddels ook gevonden! Toch nog bedankt daarvoor.

    Omdat ik een reis van 4 maanden totaal ga maken, kan ik het helaas niet verschuiven. op 26 januari zit ik in china. en dan zou ik eind januari begin februari naar Taiwan gaan.

    Is het daar dan ook nog druk met reizen/accomodatie? Is het beter accomodatie vast te leggen? (liever doe ik dit niet ivm vrijheid)

    Ik heb me verder nog niet verdiept in wat er allemaal te zien is in Taiwan. Dus tips daarover zijn heel erg welkom!

    Ik heb ongeveer een week dus wat zou jij me aanraden?

    Ik ben nog vollop aan het plannen, het is nog niet heel zeker dat ik naar Taiwan zal gaan.

    groeten elizabeth

  • mandy

    hoi hans , wij gaan in oktober twee weken naar taiwan. vooral hetoosten en het zuiden willen we zien . nog tips?

  • Sjoerd

    Hoi Mandy,

    het is dus toch Taiwan geworden i.p.v. Chili. Wat gaf de doorslag? Hier ga je geen spijt van krijgen.

    Sjoerd

  • mandy

    JA! chili komt nog wel een keertje.

    Hebben op internet zitten kijken en via marktplaats een paar oudere lonlyplanets ed van taiwan gekocht.

    Leek ons toch erg leuk.

    Als het goed is is de belastingdienst ons ook gunstig gezint met teruggave dus… maar besloten dat het taiwan wordt.

    Inmiddels een wegenkaart van taiwan gekocht en de roughguid ( nieuwste) bij beversport om te kijken wat we willen en welke routes leuk zijn om te rijden of evt met trein of bus.

    willen voornamelijk oostelijk deel en zuiden doen en binnenland , dus meer de kleinere plaatsjes, landelijke omgeveing en de binnendoor weggetjes niet echt de grote steden en alleen de “normale toeristische plekken”.

    natuurlijk wel 1 of twee dagen aan het begin taipei verkennen en misschien nog laatste dag. ( totaal willen we twee weken in oktober)

    heb jij wel ens dubbel 10th day meegemaakt ? 10 oktober, is dit wat?

    heb je nog tips ed dergelijk voor ons van wat is leuk , hoe er te komen , te doen met openbaar vervoer of beter met auto?

    goedkopere hotels of andere slaapopties, evt vrienden daar?

    ben trouwens ook begonnen met chinees manderijnse les en onze lerares is taiwanees !!!!

    je mag me ook prive mailen of evt bellen kijk dan even op mijn werkwebsite www.puravidadesign.nl groetjes mandy

  • Sjoerd

    Denk dat ik je niet verder kan helpen. Wij hebben alleen de grote steden en de normale toeristische plekken aangedaan. Dit middels een 5-daagse rondreis ten zuiden van Taipei (zie ook enkele berichten geleden op dit prikbord). Daar zaten de hotels en vervoer al bij-in). Daarna nog 3 dagen omgeving van Taipei middels halve-dag-excursie ontdekt, maar dit waren ook allemaal normale toeristische plekken.

    Wij houden helemaal niet van rondreizen. wij willen ter plaaste het liefst altijd zelf ontdekken, maar dit durfden we in Taiwan niet aan. Had al gehoord dat de Engelse taal nog bijna niet is geintegreerd. Daarom hebben we gekozen voor deze korte 5-daagse reis. Maar goed ook. In Taipei kom je nog meer Engels tegen (openbaar vervoer en bewegwijzering zijn 2-talig), maar daar buiten is onze ervaring meer een probleem. Voordeel voor jou, gezien je straks vloeiend chinees-mandarijns spreekt.

    Wat betreft dubble 10th. Hebben we deels meegemaakt. Waren die dag in Taipei. Overal in de stad barst het van de Taiwanese vlaggen (vooral langs de wegen). Verder qua festiviteiten concentreert het zich voor het Presidentshuis. Ach, het is wel leuk om mee te maken, maar vond het nog wel meevallen. Zij dan ook niet lang gebleven. Zijn verder de stad gaan ontdekken. 's avonds is vuurwerk bij de rivier. Hier zijn we niet naar toe geweest. We vonden het wel goed zo, na een hele dag slenteren door de stad. Taipei is een geweldige stad.

    Wat betreft hotels: ik weet geen goedkopere hotels. Die in de rondreis waren allen 3 tot 4 sterren. Geen idee hoeveel losse nachten kosten. In Taipei verbleven we in Howard Plaza Hotel. Is geen duur hotel, maar zeker ook niet goedkoopste.

    Heb geen vrienden e.d. in Taiwan.

    Groeten,

    Sjoerd

  • mandy

    thanxs sjoerd, vloeiend manderijns!!!!! ha ha