Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

taiwan als vakantie land

  • mandy

    Dit jaar was onze vakantiebestemming taiwan.

    De bedoeling was om drie weken te gaan maar uiteindelijk zijn het twee weken geworden met een paar daagjes bangkok eraan geplakt.

    Wat mij verbaasd is dat niet veel meer mensen uit het westen naar taiwan op vakantie gaan.

    Wat een mooi land! Taipei is een geweldige stad maar heel overzichtelijk en makkelijk te bereizen met de mrt en te voet.

    De vele speciale winkelstraten , de night en food markets geweldig en de mensen en vooral de scootermassa's geweldig om te zien.

    Daar tegenover staat de rust en de schoonheid en de puurheid van de berggebieden en zijn bewoners.

    De kustlijn en vooral de wegen door de bergen/kliffen langs de kust helemaal mooi en rustgevend.

    Natuurlijk alle kleurrijke tempels en de mensen , vreselijk aardig en behulpzaam alleen spreken ze nagenoeg geen engels. maar met wat chinees en handen en voeten kom je een heel eind.

    Heerlijk genoten van deze aziatische mix en zeker aan te raden .

    Ook met auto goed te doen.

    groetjes mandy

  • Sjoerd

    Hoi Mandy,

    leuk om te lezen. Alweer iemand die zo enthousiast is als ik. Ja jammer, he, dat er zo weinig westerse mensen ernaar toe gaan. Geweldige natuur!!

    Maar waar precies ben je nu geweest? en wat heb je gezien? Ben benieuwd!!

    Sjoerd

  • mandy

    he sjoerd,

    dacht al even dat er geen leven meer was op dit prikbord!!!! ha ha ha !!!

    We zijn eerst in taipei geweest.

    had via internet 2 nachten simply life hotel geboekt ( goedkoop simpel maar goed)

    van hieruit zijn we lopend en met de mrt naar verschillende tempels geweest naar de 101 en natuurlijk een paar marktjes. ook in beitou in een van de simpelste hotsprings geweest. erg leuk om mee te maken en erg lekker.

    erg leuk en veel gezien.

    ivm dat de tijd zo snel ging en we veel bekeken hebben hebben we noch een nachtje bijgeboekt zodat we de tijd hadden om een autoverhuurbedrijf te zoeken en een auto te regelen.

    daarna ( na 3 dagen dus) zijn we met de auto op pad gegaan,

    het plan was om naar het midden/ berggebied via het oosten of westen te rijden maar toen kwam de typhoon eraan en werden we gewaarschuwd niet naar het midden van het land en het zuiden te gaan en vooral niet de bergen in en om eerst het noorde van taiwan te bekijken.

    dit hebben gedaan we zijn helemaal het noordelijke topje rond geweest en lekker langs de kust gereden, yeliou met die door de elemente gevormde rotsen bij de kust gezien. erg mooi.

    aan de noord-west zijde in het noorden een hotelletje aan zee gehad. cianshui bay

    wel al erge storm en donker weer en veel , heel veel regen.

    volgende ochtend op aanraden van de hoteleigenaren toch maar weer terug naar taipei ivm met dat de typhoon van baan verander was en nu over dit plaatsje taiwan zou verlaten. en de huurauto was natuurlijk iet teverzekeren tegen typoon en we wilde dat deze veilig stond.. we kwamen in een soort yma terecht , stevig gebouw en goede parkeerplaats en vlak bij shillin nightmarket.

    deze bezocht en tijdens de typhoon veel in de gamehallen rondgehangen en zolang het kon met mrt op pad.

    dus door de typhoon waren we weer 2 datgen in taipei.

    vanuit hier via de west kust naar beneden gereden met tussen in emei, tai-an, luxe hotel gehad, sunmoon lake ook geweldige natuur , bij berg dorpje maolin geslapen en gegeten en de slate stone huisjes gezien.

    toen naar kenting en nanwan erg leuke plaatsjes echt surf cultuur en lekker op strand gelegen 2 daagjes , gekart bij een van de vele kartbanen en lekket gegegeten.

    mooie kust ook.

    vanaf hier langs de kust naar hualien gereden , erg mooi onder weg en veel slecht weer.

    toen naar tarokko, ook erg mooi, wilde via de bergweg omhoog maar ivm schade typhoon niet mogelijk dus hele iend weer terug gereden.toen naar keelung en van daaruit weer naar taipei.

    onderweg veel gestopt bij kleine plaatsjes, mooie natuur en uitzichten.

    konden jammer genoeg niet met het treintje naar alishan ivm dat deze niet reed door vorige typhoon.

    de typhoon heeft toch wel gezorgt dat we bepaalde dingetjes niet konden doen of niet via de wegen konden die we wilde rijden maar verder niet voor veel overlast voor ons gezorgd.

    laatste 2 dagen nog in taipe rest bekeken en lekker geshopt.

    misschien ben ik het een en ander vergeten maar het was echt een geweldige vakantie met veel natuurschoon, ( hebben bij tarokko ook nog apen gezien) en vooral de kust en de bergen , prachtig.

    we hebben ons verbaasd over de culuur verschillen zoals bv het klappen, het netjes in de rij staan voor bus en mrt, de regenzakjes voor de paraplus in de mrt die ook iedereen gebruikt, het aanbod va eten op straat, de drukte op straat tijdens de avondmarkten en vooral ook het altijd gebruiken van paraplu's voor zon en regen zelfs tijdens de typhoon , de vele scooters, het gaotische verkeer dat altijd net goed gaat en nog veel meer.

    ja taiwan was een goede keus als vakantiebesteming, het is dat we nog zoveel landen willen zien maar taiwan is zeker nog een bezoekje waard , ooit.

    voor nu gaan we weer lootjes maken met de landen waar we heen willen en met oudjaars avond gaan we drie lootjes trekken en hieruit een keus maken waar we volgend jaar weer heen gaan. mij benieuwen!

    enhe ik zal binnekort op www.columbusmagazine.nl wat foto's van taiwan erbij zetten kijk dan even bij reisreporter en bij ons reisreporters mandy en peppi of tik bij foto's gewoon even taiwan in staan verder weinig foto's van.

    leuk dat je reageerde op mijn berichtje hier, was ook voor jou bedoeld hoofdzakelijk

  • Sjoerd

    Hoi Mandy,

    ja, het leven hier op het prikbord is erg rustig. Toch kijk ik regelmatig even hier of er nog wat leuks staat.

    Enorm leuk om te lezen, dat je zo enthoisiast bent. En ook wat jullie allemaal hebben gedaan. Taiwan is echt een enorm mooi vakantieland. Jammer dat weinig mensen hier nog niets van hebben gezien…..maar wij wel!!!!!

    Leuk om te lezen, dat je ook nog naar aantal plaatsjes/bezienswaardigheden bent geweest als wij.

    Ben je ook nog in Lukang, Changhua of Chiufen geweest?

    Ja, die kustlijn, geweldig, he?

    Lees dat jullie niet naar Kaoshiung zijn geweest?

    Vond zelf Yehliu een enorm hoogtepunt!

    Beitou zijn wij niet geweest, wel naar de hotspings in Yamningshan N.P. Maar ja, die is niet erg ver van elkaar.

    Vond Taipei een erg mooie stad. Erg overzichtelijk en een geweldig goed OV.

    En wat je zegt…wat een cultuurverschil. Erg leuk om mee te maken.

    Jammer dat je wat pech had wat betreft die typhoon. Maar aan de andere kant…nu kun je ook zeggen, dat je dit hebt meegemaakt.

    Wij hebben vorig jaar wel geluk gehad. Kwamen op dinsdag aan in Taipei. Op de zondag ervoor was er nog een typhoon over Taipei gegaan. Hebben er weinig of niets van gemerkt. Alleen aan de noordkust lag er wat meer vuil aan de stranden/kust en in Tarokko was de Tunnel of Nine Turns en Swallow Grotto afgesloten wegen vallende rotsen. We hebben toen 2 weken bijna stralend mooi weer gehad. Alleen bij Sun Moon Lake was het wat minder. Maar ik hoorde ook, dat het weer daar (bijna) altijd wat minder kan zijn.

    Nou, Mandy…je hebt een geweldige ervaring erbij. Zijn (nog) niet veel Nederlanders die kunnen, dat ze in Taiwan zijn geweest, maar jij wel.

    Zal zeker die website in de gaten houden en je foto's bekijken.

    Zelf heb ik ook nog steeds het plan om een eigen website te maken…dit wordt waarschijnlijk in het nieuwe jaar.

    Groetjes

    Sjoerd

  • mandy

    he sjoerd geef je wel even een seintje als ze erop staan ok, geef je mij een seintje als je je website hebt?

    groetjes mandy

  • Sjoerd

    Is goed. Ik wacht af. Als ik mijn eigen vakantie-foto-website heb, zal ik het ook wel laten weten. Zal dan wel een berichtje hier plaatsen.

    Groetjes

    Sjoerd

  • mandy

    he sjoerd,

    heb al wat foto's op de site van columbus magazine gezet van taiwan.

    kijk maar even op www.columbusmagazine.nl dan klik je op reisreporter en dan op fotos, land kiezen taiwan of je vult bij zoeken in mandy en pepi dan krijg je ook onze reisreporter pagina met alle foto's en tips te zien ( ook van andere landen waar we geweest zijn)

    misschien ook wat voor jou om je aan te melden als reisreporter?

    het magazine is trouwens ook erg mooi en altijd mooie landen en tips.

    ook natuurlijk voor andere mensen die geintresserd zijn in me foto's

    groetjes mandy

  • Sjoerd

    Hoi Mandy,

    heb jullie foto's bekeken. Leuk om te zien. Ook aantal bekende plekken voor mij. Je kunt op sommige goed zien, dat jullie ‘last’ hadden van de naderende typhoon.

    Ook jullie andere foto's van landen, waren erg mooi. Leuk die portretten.

    Ik weet niet of dit wat voor mij is. Heb nog steeds het plan om een eigen vakantie-foto-website te maken. Is er nog steeds niet van gekomen, maar hoop in het nieuwe jaar een start mee te maken.

    Groeten

    Sjoerd