Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Goederenvervoer van Taiwan naar NL.

  • Roel

    Beste,

    Ik zou graag 20 kartonnen dozen uit Taiwan willen versturen met een grootte van 66 x 66 x 33cm, inhoud: wieleronderdelen gewicht inhoud + doos = 4,5KG. Weet iemand een bedrijf in Taiwan die dat goedkoop naar Nederland kan versturen?

    Lucht of zeevracht (zeevracht wordt gedeelde container), ophalen in rotterdamse haven geen enkel probleem)

    Voorheen deed ik het met de EMS, maar de prijzen bij de EMS zijn enorm gestegen zodat dat geen optie meer is.

    Groetjes,

    Roel

  • Ted

    Beste Roel,

    Wij hebben toevallig 5 weken geleden iets door de lucht binnen gehaald.

    We hebben alles uitbesteed aan een import/export bedrijf. Is voor jouw misschien ook wel interessant.

    http://www.hplgroup.com/countries/schiphol/

    Wij kwamen op ongeveer 3,80 euro per kilo uit voor de deur geleverd. ( Incl. invoerrechten.)

    Misschien heb je er wat aan.

    Gr Ted

  • Elisabeth Gerritsen

    Beste Roel,

    Mijn zoon woont in Taiwan en je zou contact met hem kunnen opnemen. Zijn e-mail adres is: videotaiwan@yahoo.co.uk.

    Een vriend van hem gaat binnenkort een volle container vanuit Nederland naar Taiwan sturen. Mogelijk voeg ik daar ook mijn spullen aan toe, omdat ik zelf ook ga emigreren. Misschien zou je deze container kunnen gebruiken als hij teruggaat naar Nederland? Ik denk maar wat.

    Groetjes,

    Elisabeth

  • chinaganger

    je kan gewoon proberen bij een uitklaringsbedrijf, die bedrijven hebben veel contacten. Die bedrijven zijn niet gek op dit soort klussen, het geeft teveel administratie en werk. Ze werken liever met volle container, effe printen en klaar, dan effen centen vangen. Je kan ook kijken in de zogenaamde "Yellow page-boek in Taiwan. In elk havenstad zit wel een bedrijf die pakketten verzamelt en zodoende een zeecontainer vult. Dat kan soms maanden duren.

    Een container versturen kost op dit moment rond 700 USD vanuit Taiwan naar Rotterdam, dan komt er ook extra kosten bovenop, zegge ruim 1000 USD. Dat opslag, transport, inklaren, heffingen e.d. in Nederland.

    Ik ben dat het niet zo makkelijk zal gaan als je geen chinees kan lezen.

    Bovendien de rederijen zijn veelal eigenaar van zee-containers, en die containers gaan de gehele wereld rond. Een kans op de miljoen dat het weer terugkomt in Nederland.

  • Jan de Wit

    Dag Elisabeth,

    Ben zelf ook geinteresseerd om wat dozen prive spullen nar Taiwan te sturen, echter geen volle container. Heb je goeie ervaringen met een vervoerder? zo ja welke?

    Degene die eerder in dit forum vermeldt stond hpl doet het niet meer.

    Ik hoor graag van je.

    Vriendelijke groet, Jan

  • Molly

    You have shed a ray of susnhnie into the forum. Thanks!

  • Arry

    Son of a gun, this is so helupfl!