Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Vraagjes reizen taiwan

  • Praia

    Hallo forumleden,

    Ik ben een reis naar Azie aan het plannen en ik ben van plan om tijdens deze reis gedurende een langere periode in Taiwan te verblijven.

    Taiwan heeft naturulijk een bijzondere status ten opzichte van China en nu vroeg ik me af of het verblijven in Taiwan gevolgen heeft voor een later verblijf in China.

    Kan ik van Taiwan naar China reizen en vice versa?

    Heeft het hebben van een Taiwanees visum gevolgen voor een reis in China en vice versa?

    Ik hoop dat jullie hier antwoord op hebben!

    Groeten,

    Praia

  • Frans

    Ik woon in Taiwan en heb m;'n hele paspoort vol met TW visa staan. Dit voorjaar een week naar Shanghai geweest. Indien ik een Chinees visum zou hebben had ik nu zelfs direkt kunnen vliegen van Taipei naar Shanghai (wel duurder maar sneller). Aangezien er in Taiwan geen vertegenwoordiging van China is moest ik dus noodgedwongen eerst naar HongKong, daar uitstappen en op de luchthaven m'n visum regelen. Er zijn 2 balie's met visa-service. Moet wel een uur of 4 a 5 wachten want het paspoort gaat met een bode naar de stad zelf en komt weer terug. Was niet goedkoop (1600 HK Dollar) maar het is een oplossing en scheelde me een dag en nacht in Hong Kong.

    De aankomst in Shanghai gaf geen enkel probleem, noch een overmatige interesse in mijn paspoort. Ook niet verwonderlijk als je bedenkt dat veel kapitaal, verdiend in Taiwan, verhuist is naar China. Daar wordt vervolgens weer opnieuw geinvesteerd in nieuwe fabrieken, eigendom van Taiwanezen dus. China is goedkoper produceren dus daar gaat de handel naar toe, helaas ten koste van de economie van Taiwan die nog steeds op z;n gat ligt.

    Gewoon gaan, geen enkel probleem. Het is er met de verkiezing van president Mah alleen maar beter op geworden (al heeft ie met het toestaan van het bezoek van de Dalai Lama geen goede beurt gemaakt).

    Ik wens u heel veel plezier toe in dit geweldig fijne land (Taiwan dus).

    F. Chen-Kunst

    Taipei