Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

autohuur

  • micneshka

    Beste Taiwan-kenners,

    vanaf begin mei gaan mijn vrouw, ons dochtertje en ik voor 10 dagen naar Taiwan op vakantie. We willen een auto huren (ik ben gewend aan links rijden, soms slechte wegen en chaotisch verkeer) en een deel van 't eiland rond reizen.

    Kunnen jullie me tips geven (namen + websites) van goedkope en toch betrouwbare autoverhuurbedrijven, waar we liefst vanaf de luchthaven (maar anders pas in Taipei) een auto kunnen huren ?

    Alvast hartelijke dank !

  • Raymon

    Beste micneshka,

    Als ik jou was zou ik geen auto huren in “Taipei” het verkeer is enorm chaotisch en de mogelijke problemen bij een (klein) ongelukje zien niet te overzien.

    Waar je het beste een auto kan huren weet ik niet, wij hadden in Taiwan zelf een auto en heb hier geen ervaring mee. Maar als je wilt auto rijden buiten de grote steden is dat goed te doen, raad je aan een Taiwanese tomtom te kopen die je ook in het Engels kunt gebruiken (menu's en aanwijzingen) dan kun je bijna niet verdwalen en ben je niet afhankelijk van bewoners die misschien alleen gebroken Engels spreken.

    Verder wens ik jullie veel plezier, het is een geweldig land waar je enorm mooie dingen kunt bekijken.

    Mvg,

    Raymon

  • Jan

    Gewoon een auto huren,er komen de laatste jaren steeds meer borden met de engelse namen,ook in de grote steden.Het rijden is niet moeilijker als in andere europese landen.Wel goed opletten,ze rijden hier trouwens rechts en niet links.Het enige waar je aan moet wennen is dat ze rechts en links inhalen zowel in de stad als op de grote weg.Ik woon nu 4 jaar in Taiwan en ga overal naar toe en nooit geen aanrijding gehad.Een goede GPS in het engels is wel heel makkelijk.