Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Taal

  • Peter

    Hey,

    Ik heb plannen om dit jaar naar Taiwan te reizen en een tussenstop te maken in Hong-Kong.

    Graag had ik van jullie geweten of het interessant is van eerst Hong-Kong en dan Taiwan te bezoeken of omgekeerd.

    Momenteel is er één zaak die mij nog wat tegenhoudt … namelijk de taal. Ik spreek vlot Nederlands, Engels en Frans en kan mij verhelpen in het Duits en het Spaans maar Chinees is voor mij echt Chinees ;-)). Ik weet dat je allerhande vertaalboekjes kan meenemen maar ik heb hier toch mijn bedenkingen bij. Meestal is je uitspraak zo slecht dat de mensen je toch niet verstaan. Om een voorbeeld te geven: ik kan tot 10 tellen in het Japans (geleerd in de karate) maar als ik een cijfer zeg tegen een Japanner dan zie je zo dat die mens je niet begrijpt omdat de uitspraak op niets trekt. Ik veronderstel dat dit met het Chinees net hetzelfde is. Is de taal een reden om niet naar Taiwan te reizen ?

    Alvast bedankt voor de komende reacties !

    Peter

  • chinaganger

    Nou, ik vind het wel onzin wat je uitkraamt. Je gaat er toch niet wonen. Als ik naar Frankrijk gaat, ga ik echt geen frans leren voor de 3 weken of zo.

    In veel hotels spreken ze redelijk engels. En met handen en voeten en plaatjes kom je al ver.

    Als je shoppen gaat dan pak je het en betaal bij de kassa. Veel zaken zijn zelfbediening Als je in een restauarant ben dan wijs je wat aan die je lekker denkt te vinden. Veel menu's hebben ook plaatjes. Wil je ergens heen met een taxi , dan vraag in de hotel om een adres in het chinees of je wijst aan op een landkaart en dan ga je. Belangrijkste is dat je de kaartje van je hotel altijd bij heb, dan kom je altijd “thuis”. Openbaar vervoer is niet alleen chinees maar ook in engels, eeeh chingels (soms lachen als je goed engels kent).

    Ik ga wel vaak na China, en ik spreek nog steeds geen chinees. En het komt nog steeds goed. Zolang je maar wat geduld heb en met een glimlacht doet. Als je mensen vriendelijke bejegend wordt je zelf ook vriendelijk bejegend.

    Dus met andere woorden, gewoon gaan naar China, of Taiwan of Japan.

  • patricia

    Hoi,

    Wij zijn in juni naar taiwan geweest 3,5 week lang spreken totaal geen chinees.Wij hebben totaal geen probleemen gehand onderweg.

    Soms met handen en voet werk. Wij hadden ook een chinees wordenboekje bij ons deze is de rukzak niet uit geweest. Ik zou geggen gewoon gaan.

    wij vonden het echt de moeite waart wij hadden het niet willen missen.

    Patricia

  • Johnavon

    Information is power and now I'm a !@#$ing dciatotr.