Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Taiwan, there I was!

  • Sjoerd

    In 5 dagen kan je echt wel heel Taipei zien. Zo groot is het centrum nu ook niet. Zoveel bezienswaardigheden heeft Taipei ook niet. Je kunt je er wel een aantal dagen vermaken. Ik weet niet of je van tempels houdt? Longshan Temple is dan echt een aanrader.

    Wat we niet hebben gedaan is naar de Cable car. Deze begint bij het metrostation van Taipei Zoo. Moet wel erg leuk zijn. Hebben hier wel spijt van. Reden om terug te gaan…ha ha!

    Sjoerd

  • Sjoerd

    Nog even over de Airobus lijn 31. Deze stopt ook bij Hyat Hotel. Dit is ook de eindhalte. Hier zijn we dus ook geweest, omdat we niet op hadden gelet en niet gevraagd. We hebben er een kwartier gestaan en wel onder de Taipei 101. Hyat Hotel ligt naast Taipei 101 en dus ook dicht in de buurt van World Trade Center.

    Wij hebben ook de Airobus terug genomen. Kaartjes in ons hotel gekocht. Bij elke ‘busstop’ van de Airobus staat een mannetje van Airobus. Goed geregeld.

    Sjoerd

  • Mirri

    Welkom thuis Sjoerd, heb van je verhaal genoten.

    Ga morgen de rest lezen, moet nu naar mijn bedje morgen gaat de wekker weer om 6 uur:(

  • jessica

    Cable car dat ga ik zeker doen lijkt me heel erg leuk laat wel weten als je er voor terug moet gaan.

    Bedankt voor alle info.

  • Jaap

    Beste Sjoerd

    (Jaap van 11-12-2006)

    Ik ben blij dat je van mijn mooie “ex-werkland” genoten hebt.

    Jammer dat het minder mooi weer was bij Sun Moon Lake; dat heb ikzelf ook meerdere malen moeten ervaren. Wellicht enige troost.

    Ik kreeg vorige week een uitnodiging om nog eens langs te gaan….

    Geniet van je fotos en vooral van je herinneringen. Je raakt ze nooit meer kwijt.

    mvrgr

    Jaap

    p.s. zelfs als zakenman nam ik de bus. Die is veel veiliger dan taxi's.

  • Sjoerd

    Hoi Jaap,

    ik heb ook vernomen dat het weer bij Sun Moon Lake ook wel vaker minder is. Dit maakt het er niet minder mooi door.

    Zou, als ik jou was, zeker op die uitnodiging in gaan. Zou ook zo weer terug willen.

    Sjoerd

  • jessica

    hoi sjoerd

    ik heb nog een vraag is het duur of juist heel goedkoop om te eten en zo in Taipei.

    Ik ben in Kuala Lumpure geweest en daar was alles goedkoop ik weet niet of ik dat een beetje kan vergelijken.

    Ik hoor het wel ik heb een mail gestuurd voor de tour een week geleden en heb nog niets gehoord is de halve dag tour ook gemakkelijk in taipei te boeken.

    groetjes jessica

    ps nog 4 weken.

  • Sjoerd

    Taiwan is niet duur, maar ook niet goedkoop. Niet zoals Kuala Lumpur of Bangkok. Je kunt qua prijs denk ik het beste vergelijken met Singapore en Hong Kong. Wij hebben wel regelmatig in ons hotel gegeten. Dat is natuurlijk in verhouding altijd duurder als op straat.

    Vervelend dat je nog geen bericht terug hebt gekregen. Kan zijn dat er iets is misgegaan. Heb ik ook eenmaal gehad bij edison Travel. Heb ze toen opnieuw gemaild. Kreeg toen binnen een dag reactie. Ze boden excuses aan. De mail was niet aangekomen.

    Als ik jouw was zou ik gewoon nog een keer mailen.

    Mailadres, waar ik eerste keer naar toe heb gestuurd:

    edisonts@ms6.hinet.net

    Mailadres, waar ik reactie van terugkreeg.

    eric@edison.com.tw

    Ik weet niet precies hoe makkelijk het te boeken is. In ons hotel kon je het wel boeken. Op elke kamer lag een folder van Edison Travel met hun aanbod.

    Op hun site staat ook een adres. Evt. zou je ook ter plaatse naar hun kantoor kunnen gaan.

    Adres: ADD:4F, NO.190, SONG JIANG RD., TAIPEI, TAIWAN

    TEL:886-2-25635313 25634621 25416785 25373838

    Ik durf te wedden als nogmaals een mail stuurt, dat je wel reactie terugkrijgt.

    Sjoerd

    p.s. Ben benieuwd hoe je het gaat vinden. Ja, nog 4 weken voor jou. Maar nog 4 maanden en 5 maanden wachten voor mijn volgende vakanties. Heb er alweer 2 geboekt. 1: naar Egypte en Jordanie in maart 2: Zuid-Afrika en Zimbabwe in april/mei

  • jessica

    Ik heb een nieuwe mail gestuurd en ja ik had meteen antwoord terug

    ik denk dat we ook de dag excursie gaan doen.

    Mijn volgende vakantie is in juli geplant dan gaan we naar Seattle Vancouver en Hawai.

    je hoort het wel als ik terug ben

    groetjes jessica

  • jessica

    Ik heb een nieuwe mail gestuurd en ja ik had meteen antwoord terug

    ik denk dat we ook de dag excursie gaan doen.

    Mijn volgende vakantie is in juli geplant dan gaan we naar Seattle Vancouver en Hawai.

    je hoort het wel als ik terug ben

    groetjes jessica