Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

eindelijknaar Taipei

  • Mirri

    Hoi Jessica,

    Heerlijk zeg nog 6 weekjes. Hoe lang ga je naar Taipei?

    Enne zou je de koi farms nog voor me in de gaten willen houden.

    Groetjes,

    Mirjam

  • Sjoerd

    Hoi Jessica,

    ben jaloers. Zou ook zo weer terug willen. Ben erg benieuwd hoe jij Taipei vindt en ervaart. Heb je nog nagedacht of je in die 5 dagen dat je gaat, ook nog meer van Taiwan gaat zien?

    Sjoerd

  • jessica

    hoi,

    we gaan zeker de excursie Yeliu N.P. doen lijkt me super gaaf

    natuurlijk taipei 101 de night market en verder zien we daar wel ik heb er zeker zin.

    Misschien toch nog een dag excursie wat verder weg maar ik wacht wel af hoe het daar gaat.

    Ik zal je alles vertellen als ik terug ben

  • jessica

    ik ga zeker kijken of ik een coyfarm zie.

    je hoort nog van me.

  • Sjoerd

    Goede keuze Yeliu N.P. Vond het erg bijzonder. Het is geen groot gebied (een klein schiereiland, zeg maar). Maar het landschap is echt erg speciaal. Zoiets had ik nog nooit gezien. Tijdens deze excursie ga je vooraf ook nog naar een temple in Keelung op een berg. Hier staat een giganisch boeda beeld. Vanaf de tempel heb je geweldig uitzicht over Keelung Harbour.

    Als je besluit toch nog een dagexcursie te doen, raad ik je aan naar Taroko Gorge. Maar dit had ik je al gezegt, geloof ik. Deze kun je doen per vliegtuig heen en terug, van en naar Hualien. Geloof dat je ook heen per vliegtuig kan en terug per trein.

    Vond toch Yeliu N.P. en Taroko Gorge qua natuurverschijnselen 2 hoogtepunten in Taiwan.

    Nog een paar weken voor jou!!!! Gaaf!

    Sjoerd

    p.s. het is nu wel een erg prive prikbord tussen Mirre, jou en mij. Jammer genoeg zegt dit wel iets dat er nog maar weinig nederlanders naar Taiwan gaan of zijn geweest. Erg sonde, want het is zo'n geweldig land!

  • Sjoerd

    Sorry Mirre, heb je naam verkeerd gespeld in mijn vorige bericht.

    Trouwens…. hoe ver staan jouw plannen. Worden ze al concreet?

    Sorry

  • Jaap

    Beste Jessica

    Nog even wat tips van mij.

    1. Al eerder heb ik geschreven dat de bus het goedkoopste vervoermiddel is van het vliegveld naar Taipei.

    2. De door Sjoerd genoemde Shi_Lin Market ligt iets ten noorden van het Grand Hotel. In de buurt kun je daar kostelijk eten. Ik logeerde altijd in de Grand maar ging daar nooit eten; alleen ontbijten en stak de straat over en vond altijd wel iets op de markt. Eventjes naar binnen gaan in de Grand is zeker de moeite waard. Bekijk alleen maar de trap, de bloemen en het plafond en als je meer tijd hebt, loop naar achteren en bekijk de draak.

    3. Een (volgens mij) niet genoemde markt is de “Night Market Snake Alley” die ten zuidwesten van de 101 ligt. Je moet er wel een stootje kunnen verdragen, want de naam zegt al dat het er exotisch toe gaat.

    4. Vlak bij deze markt ligt de Lung-Shan tempel, die m.i. de mooiste is van heel Taiwan. De tempel ligt iets ten oosten van de zuidelijke ingang van de markt aan de andere kant van de straat en de Mc Donalds en in de richting van het CKS memorial. Het meest indrukwekkend is een bezoek s ávonds (als het regent liefst): de geuren van wierook en de geluiden van de muziek en de devotie van de biddende en offers brengende mensen. Loop vooral door tot helemaal achterin.

    5. Neem altijd een business kaart mee van je hotel.

    6. Als je plaatsen wilt bezoeken vraag de receptie van je hotel om het in het Chinees ergens op te schrijven. Je geeft dat dan aan de (taxi) chauffeur of 1 van de meest vriendelijke mensen op straat.

    mvrgr en veel plezier

    Jaap

  • Mirri

    Geeft niets hoor Sjoerd, heb van de week een boek gehaald in de bieb.

    We zitten er hard over te denken. Maar moet eerst ergens een paar adressen zien te achter halen over koi farms.

    En als ik jullie verhalen lees lijkt me het wel de moeite waard om te gaan.

  • Mirri

    Haha ja idd Sjoerd en dat terwijl ik helemaal nog nooit in Taipei ben geweest.

    Ik probeer zo veel mogelijk informatie te verzamelen en geniet van jullie verhalen. En leef zo met Jessica mee die over een paar weekjes er naar toe gaat.

  • Mirjam

    Nog een paar weekjes Jessica